avatar_9339 nadtlenek02


2019-09-28 20:43:35
Analiza na prośbę autora (rozwinięcie komentarza) -przepraszam, że tak późno odpisuje ...weekend;) Wyjaśniam : 1. "Kaszkiety" - nie lubię przebierania dzieci, stylizowania no coś czym nie są ku uciesze Cioci, Babci itd - na Fotoferii jako portalu z ambicjami artystycznymi (jak sądzę;) to po prostu nie wypada (do albumu, ramek itd - jak ktoś lubi to jak najbardziej;) Jaki ciąg dalszy? ...chłopiec pirat?, policjant? a kiedy będzie ON? 2. "podręcznikowe pozy" Dzieciaki same w sobie są świetne, oryginalne i niepowtarzalne. Przebieranie, układanie na sztampową pozę jest krzywdząca msz - jaka wartość z takiego zdjęcia? ...jak prawda? ...może taka ze miał sesję;) 3. "woskowe buzie" Twarz modela może i z natury ultra gładka, lecz tu wygląda nienaturalnie, efekt "woskowatości" potęguje blik na czubku nosa, oczy wydają się szklane. Ogólnie: -@evene w dużym stopniu mnie wyręczyła (dziękuję:) -wszystko tu świeci, nawet cienie;) -co do kadru dolna krawędź źle, 1 cm wyżej bym ciął Co do stylizacji ala Oliver Twist - to jest zdecydowanie: - za czysto, - za gładko, - za jasno Również Pozdrawiam Wiesławie -miłego wieczorka :) R


2019-09-10 22:08:30
Podoba mi się to zdjęcie. Autentycznie zapachniało mi twórczością Petera Lindbergh'a! - nie wiem czy Autor świadomie czy nie świadomie...może intuicyjnie odwołuje się do fotograficznych filarów Lindbergha. Mistrz w swoich "modowych" fotografiach inspirował się fotografią... z czasów Wielkiego Kryzysu w USA (np Walker Evans - polecam) Całkiem łatwo znaleźć powiązania między tymi dwiema ikonicznymi fotografiami Mistrzów: Walker Evans https://thumbs-prod.si-cdn.com/i0_bm_NUZq2Kv6m8W-tYG85DUPI=/fit-in/1072x0/https://public-media.si-cdn.com/filer/f4/6c/f46cc550-7f14-4db9-b235-34dff06ccc1e/7482-l-evans-primary-wr.jpg Peter Lindsbergh https://pleasurephotoroom.files.wordpress.com/2013/11/kate-moss-1994-peter-lindberg.jpg Wracając do zdjęcia, ciekawy model, ciekawie pokazany, dobra kompozycja. Oceniam na złoto z minusem (minus za nieco za dużo ostrości na kostce brukowej w LD) ps W nawiązaniu do powyższego Autor zobacz jak tu dziecko Mistrzu pokazał: https://www.youtube.com/watch?v=Od_m9P3vVPw&fbclid=IwAR3mDnjPVsFB7WN7whN8zTfacC_LiMeBel6nBOsaFeDnVAMrVQ5CZu3DM9M


2019-05-04 13:55:07
Cześć:) Zgadzam się z komentarzem @bronsville, od siebie dodam, że w kwestii ziarna fakt - trzeba uważać:), jest wiele zmiennych, jego jakość, faktura, gęstość ... ważne jest także jego struktura w relacji z tłem, i tak np. -moje foto (analog) w banerze "projekt dziecko" ma spore ziarno na buzi i w tle, ale buzia wyraźnie oświetlona, a tło gładkie, z gradientem szarości. -u Ciebie w tle jest widzimy jakąś wyrazistą fakturę + ziarno, do tego tak samo sweterek, rękawki i maskotka -wszystko szorstkie a do tego jeszcze ziarno -zdecydowanie za dużo msz. Winieta zdecydowanie za mocna - spowodowała przybrudzenie rączki a także do połowy pzrebarwienie ramek okularków, + zaczernienie narożników. Zwróć uwagę na sposób nakładania winiety / sposób mieszania warstw. W kwestii portretu dziecka a uzycia rekwizytu - kolejna pułapka :) należy zwrócić uwagę na na jego wielkość, umiejscowienie względem twarzy co by nie konkurował z twarzą, nie zdominował foty. (oczywiscie można zestawiać wprost z twarzą - jak tu - lecz nie wiem po co, to raczej nigdy nie wychodzi na dobre całości) -ale to mocno subiektywna opinia :) Pozdrawiam :)


2018-12-12 12:13:34
Jeśli chodzi o kadr, to może tak: Kadr Bardziej od niuansów kompozycji zastanawia mnie dlaczego dziewczynka płacze, na co nie znajduję tu odpowiedzi tu (nie ma historii). Wolę takze zakładać, że to wynik dobrego aktorstwa, wizażu aniżeli sytuacji w której dziecko naprawdę płacze - a mama zamiast pocieszyć - bach za aparat:( Zastanawiam się także - PO CO w ogóle taki portret ? - jeśli chodzi o szukanie "piękna" w skrajnych emocjach było (jest) wiele tego typu przypadków, np prace Jill Greenberg http://reelfoto.blogspot.com/2012/09/jill-greenberg-cry-baby.html Wiedząc, że Pani fotograf by uzyskać TAKIE emocje dawała dzieciom zabawki, słodycze po czy je zabierała - uważam to za krzywdzące. Nie podoba mi się taka fotografia - to nie na mój kręgosłup etyczny. Na zakończenie do spokojnego przetrawienia zacytuję Pana Tomasza Tomaszewskiego: "Portret jest także sztuką niezużytą, niewyczerpaną, nieskompromitowaną, czerpiącą z nieskończoności ? ciągle bardzo interesującą. Ale trzeba przede wszystkim robić te zdjęcia w oparciu o siebie, bo przecież my nie tylko pokazujemy świat, ale sami się wystawiamy na pokaz, robiąc fotografie. W związku z tym trzeba pamiętać, co ja chcę tymi zdjęciami zakomunikować. Myślę, że najciekawsze dzisiaj nie jest to, co fotografie pokazują, ale punkt widzenia fotografa, czyli to, co nas dzisiaj może podniecić, zainteresować, przejąć i doprowadzić do refleksji. To raczej nie jest świat, który nam fotograf oferuje, bo my ten świat dobrze już znamy z innych źródeł, ale jak inaczej on potrafi to pokazać, przez co możemy zorientować się w jego punkcie widzenia, czyli w jego miejscu na tej planecie, którą wszyscy wspólnie zamieszkujemy. To zawsze będzie ciekawe." Pożytecznej refleksji. Pozdrawiam


2018-11-26 10:09:53
Cześć, sympatyczny portret, zdecydowanie najlepszy z wczoraj przez Ciebie zaprezentowanych. Dobry moment, uchwycono ciekawe spojrzenie, emocję. Odpowiadając na pytanie - czy o to chodziło, odpowiem: mniej więcej:) -byłem ciekaw czy zastosujesz w świetle dziennym "trójkąt Rembrandta" - mniej więcej ...jest - choć trochę wygląda jak "podratowany" w edycji. # Kadr / kompozycja to element który jako pierwszy określił bym jako "taki sobie" -OCZY (linia oczu) umieszczone tu w połowie kadru - średnio to wygląda klasycznym układem było by w tym wypadku umieszczenie na 1/3 wysokości kadru (zasada trójpodziału, o zasadach zaraz będzie więcej) -oczy - lekko za ciemne tu, delikatne rozjaśnienie oczu nie jest grzechem (raczej standardem) # Poza modelki -postawiałaś sobie dość trudne zadanie, (umieszczenie przy twarzy elementów rozpraszających najczęściej nie wygląda dobrze) tu o dziwo daje radę (w kontekście treści, emocji, budowy kompozycji) # Edycja -kropeczki w okolicach usta - nie wiem czy z natury, czy jakieś paproszki trochę rozpraszają - jak z natury, (o charakterze stałym np piegi) zostawiłbym, jeśli o charakterze "nie stałym" (pryszcze czy inne brudy) - usuwamy takie rzeczy. # "Łam zasady" -najbardziej przereklamowane hasło (zasada;) EVER najczęściej źle rozumiana przez "foto leniuszków" - niejako daje przyzwolenie na ignorowanie wszystkiego i wszystkich prowadząc do przekonania, że "robię jak robię - łamię zasady";) Nadmienić należy, że warto znać "zasady" które łamiemy. i odpowiedzieć sobie na pytanie "po co?, dlaczego?" i czy warto:) (oczywiście jest w tym stwierdzeniu ziarno prawdy - odradzam jednak realizację tej "zasady" na początku drogi :) -pomiętać należy, ze większość oceniających - ocenia wedle ..."zasad" :) Zalecenia: - poczytaj o kompozycji w portrecie..."zasadach":) - polecam zainwestowanie (do kompletu o oświetleniu): Witold Dederko "O kompozycji w fotografii" - nie śpiesz się:), pędzisz z realizacją zadań jak szalona :) Gdzie czas na spokojną analizę?, spokojne "przetrawienie" treści? dokształcenie się z innych źródeł niż FF ? (zalecam analizę dzieł Mistrzów fotografii, malarstwa w danej kategorii obserwację jak "Oni" kadrują, oświetlają, i odpowiedzenie sobie na pytanie -dlaczego "Ich" prace są tak cholernie dobre :) Pozdrawiam


2018-11-23 19:11:46
Cześć, trójkąt Rembrandta zdobyty:) -na plus kierunek świecenia - z prawej strony zrównoważany wypuszczonymi włosami z lewej strony Dobrze także, że wrzuciłaś coś w kolorze, stylizacja dobrze dobrana -zestawienie rudy/"szmaragdowy" zawsze działa :) choć zastanawiam się dlaczego tak nieśmiało podchodzisz do koloru. Co do całości portretu mam kilka uwag: Kadr: -zdecydowanie za ciasno - szczególnie lewa/prawa strona (z góry także by nie zaszkodziło) -proporcje kadru zmienił bym na 5x7 -kompozycyjnie - pół kadru wypełnia bluza, w układzie za ciasnego kadru wybrzmiewa ona bardzo masywnie. Edycja: - nieco "bezbarwna" dosłownie i w przenośni :) -wyprana z cieni i charakteru jakby - bluza za bardzo świeci - nieco pomóc może: Winieta - przyjaciel wieeelu fotografów:) (sporo pomaga eksponując centrum kadru - oczywiście stosowana z umiarem) A teraz powyższe "dobre rady" w praktyce: (to bardziej szkic kierunków edycji niż gotowa praca) https://www.fotoferia.pl/photo/233951#full Autorze oczywiście to jedynie moje spojrzenie na to foto z którym zupełnie nie musisz się zgadzać :) Pozdrawiam


2018-11-15 18:56:39
Cześ Sebastian:) całkiem miło mi się na ten portret patrzy, -taki ciepły, sympatyczny, niezobowiązujący:) ale poza tym co wymieniłeś od siebie bym dodał: -relacja modelki w stosunku do tła - tu tak trochę dwie różne parafie, -do tego tła to widział bym Norweżkę w futrze, czy inną Venus in furs ;) albo Panią odzianą w ... poziome pasy (może coś z zielonym / szmaragdowym;) # To tło geometryczne poza kolorem ma wyraźny rytm, kierunek, -warto przemyśleć jak taką geometrię wykorzystać do wzmocnienia tematu, kompozycji czy jego uzupełnienia w kwestii treści. - kluczowa sprawa zsynchronizować tło z modelem # Kadr - taki trochę filmowy, próbowałem coś wykroić - ale bez szału. Widzę równałeś kadr do desek z prawej - ja zrobił bym od lewej:) albo jeszcze lepiej np w lightroomie zniwelował dystorsję (chyba ze deski krzywo położone z natury :) # Postać przyjemnie, miękko oświetlona, światło po przekątnej na tle -także ok (choć zapewne uzupełnione / dodane w postprocesie) to w miarę spełnia swoją rolę zrównoważenia kadru. Słowo na koniec - nie jest źle :) Podejrzewam, że przeżyło by Piekło Inferii (Inferno Inferii;) Pozdrawiam Robert


2018-11-14 20:18:48
Cześć Ewa:) -w stosunku do poprzednio prezentowanej pracy - nie widzę progresu, -w wielu punktach te same uwagi. Chcesz żebym się powtarzał? Proszę bardzo: całość raczej słabo, popełniłaś kilka błędów na samym starcie: - stylizacja / ubiór - słabo, białe odzienie to zawsze koszmar dla fotografa (ciężko to oświetlić, ciężko zrównoważyć rozkład walorowy w stosunku do twarzy) -makijaż - przy wydaje się jasnej karnacji taka stylizacja brwi - to zawsze będzie nie halo:( # I TERAZ nie chcę słyszeć, że modelka się tak ubrała, że ona tak lubi, itd itp NIE - jako fotograf jesteś reżyserem spektaklu od początku do końca Ja osobiście przed każdą sesją mocno filtruje jej garderobiane propozycje, wskazuje co ma być, jaki makijaż, dodatki itd... Wszystko musi być spójne - zgodne z Twoją wizją, pomysłem. # Tutaj doszło także msz gorsze, ostre światło. Takie ostre światło nie twierdzę, że jest niemożliwe do ogarnięcia, bywa ciekawe i wręcz modne ostatnio: https://www.vogue.pl/images/magazine/cover/vogue-magazine-6.jpg ale znacznie trudniejsze do opanowania, bo poza światłem musisz bardzo mocno kontrolować cień (i to na wielu płaszczyznach - kompozycji jak i takze w odniesieniu do całości treści) -na początku drogi z portretem raczej bym odpuścił (nie musisz się zgadzać) # kadr/kompozycja - słabo -zamknięcie kadru STYCZNE do głowy nie wygląda dobrze -albo ciaśniej przez czoło, albo przestrzeń nad głową (adekwatna do całości kompozycji) # Detale: Pokazujesz blisko 2/3 kadru w bieli z brzydko przebijającym się stanikiem (nie widzę tam piękna i harmonii:) # edycja: -doszedł także selektywny kolor (usta) - zupełnie nie moja estetyka, (chciałem znaleźć przykład że czasami to wygląda dobrze ale nie udało mi się:) na plus: -nie jest poruszone teraz -mimika, moment takze nie najgorzej ...a nawet ciekawie ale nie te okoliczności, nie to światło Jeśli już tak bardzo upierasz się na "całą w bieli" to poszukaj zdecydowanie bardziej miękkiego, rozproszonego światła. Pozdrawiam Robert


2018-04-08 15:15:58
Kontr analiza (w stosunku do analizy repack'a:) 1. Odnośnie kwestii "analizy" Andrzeja - poleciłem ją. Sam autor nie nazywa jej analizą - tylko apelem (więc po co dąsy;) Nie widzę przeszkód by publikować apele w dziale analiz :) -odbiorcy zweryfikują czy podana treść jest czy nie jest sensowna. 2. Repacku Twoje spostrzeżenia odnośnie kompozycji są ciekawe. Przyznam że wielu dostrzeżonych przez Ciebie "niuansów" nie dostrzegłem, -czy jestem fotograficznym ślepcem? - możliwe:) ale czy nie powinno być tak, że poczucie kompozycyjnej harmonii winno od razu spływać na odbiorcę, olśniewać, wznosić temat ...a nie żeby ze świecą ich szukać:) W zaprezentowanej pracy bardziej narzuciła mi się wysoka przypadkowość, bardziej chaos niż harmonia, a już w ogóle nie pojawiły się odczucia kwestii podkreślającej temat. Repacku - ostatnio lubię się z Tobą konstruktywnie nie zgadzać:) Tak jak obecnie mamy różne stanowiska odnośnie tej pracy i Twoja analiza nie przekonała mnie, to nie sposób odmówić jej wnikliwości, fajnie się to czytało - z tego względu ośmielę się ją polecić:)


2017-10-21 11:08:12
W kwestii realizacji pomysłu - grasz tutaj dość mocno ograną talią -te wszystkie wiedźmy, wampiry czy inne czarownice wymagają doskonałej kreacji tworzonej przez stylizację, oświetlenie, kompozycję by wyszło ciekawie, klimatycznie czy nawet strasznie. W przeciwnym wypadku wychodzi śmiesznie bądź kiczowato. (dlatego tak ciężko fotografuje się cosplay'e i tak mało naprawdę dobrych na sieci) # Tutaj: kadr i kompozycja - słabiutko rozkład elementów bez większej spójności, relacji, kiepska poza ( prawa jej dłoń styczna do krawędzi, linia brzuch/biust, wyszło płasko i nieciekawie, brzydkie zamknięcie lewej strony kadru Światło - bez klimatu, płasko i za dużo, winieta nie pomoże, pod względem rozkładu najwięcej go na brzuchu (zupełnie niepotrzebnie) Zafarb także nie pomaga. Stylizacja - o ile makijaż wygląda ok to "przebranie" okropne, wygląda trochę jak z halołinowej wyprzedaży w markecie, fatalnie leży na modelce, odciąga uwagę od jej twarzy, niweczy klimat, degraduje całość. Ale to tylko moim skromnym zdaniem:) Pozdrawiam


2017-07-30 10:19:49
Sympatyczny uśmiech dziewczyny i spokój w oczach dziadka - to na plus, reszta msz słabiutko: -układ postaci (nisko "osadzony" dziadek do tego opleciony uściskiem sprawia wrażenie jakby się "dusił" i ręką swą próbował się oswobodzić) -winieta (sam stosuję często dla uwypuklenia centrum kadru, ale Ty autorze tutaj po prostu niedokładnie zaciemniłeś tło, jednocześnie pozostawiając przy krawędziach postaci chaotyczne jego resztki, i po co to żółte światełko - mini aureolka? - o edycji i zafarbie skóry pisał już ernol Zatapiając dziadka w mroku z tym ciasnym uściskiem i "trupią" edycją skóry powstała praca raczej słaba. Do albumu rodzinnego - może i ok, - do prezentacji na portalu z artystycznymi aspiracjami "nie". Pozdrawiam.


2015-03-06 20:27:02
Autorze drogi, znielubisz mnie:( ale powiem szczerze, że msz nie udźwignąłeś tematu, widzę miałeś ogień kobietę a tu ... - przepał w kontrze na włosach, - bałagan w (niekorzystnym znaczeniu) we włosach, - zarys piersi niekorzystnie pokazany, - przekombinowałeś, za dużo chciałeś pokazać ...wstążki, pierścionki a wystarczyła by mz ta świetna twarz i tatoo...na tej bazie można by zbudować prawdziwy, szczery portret. Na plus: temat i obróbka:) Pozdrawiam